Actualitate, Fun&Monden

Ţi-ai propus să renunţi la fumat? 5 Motive şi 3 aplicaţii pentru Android care să te ajute să reuşeşti!

1 ianuarie, ziua în care mulţi fumători îşi propun să renunţe la viciul lor. Adevărul este că orice altă zi este la fel de bună pentru a renunţa la acest viciu. Pentru a oferi o mână de ajutor am decis să vă fac o listă cu pricipalele benefcii dobândite prin renunţarea la fumat

  1. Sănătatea familiei şi prietenilor. Conform raportului Ministerului Sănătăţii din SUA şi datelor OMS, expunerea nefumătorilor la fumul de ţigară le creşte riscul de cancer pulmonar cu 20-30% şi cu 25% – 30% riscul de boală cardiacă.
  2. Banii. Fumătorii cheltuie lunar sute de lei pe ţigări şi chiar dacă nu veţi economisi acei bani ei vor putea fi cheltuiţi pentru haine, ieşiri mai dese în oraş, îngrijire personală, etc.. În principiu bugetul alocat altor bunuri şi servicii care vă vor ajuta să vă îmbunătăţiţi imaginea de sine şi sănătatea, vor creşte.
  3. Look-ul. Mulţi fumători, în special cei care fumează de mult timp, nu conştientizează exact impactul pe care acest viciu îl are asupra corpului, dar fumatul este responsabil de îngălbenirea degetelor, unghiilor şi dinţilor, de mirosului neplăcut al respiraţiei, de cearcănele şi de tenul ofilit înainte de vreme şi datorită acţiunii dăunătoare asupra producţiei de colagen fumatul accentuează aspectul neplăcut al celulitei. În cazul tinerilor efectele sunt încă reversibile.
  4. Independenţa. Fumatul este permis din ce în ce mai puţine locuri, satisfacerea nevoii de nicotină devenind o corvoadă, în special când eşti într-un aeroport, tren sau chiar la o cafenea şi este frig afară.
  5. Sănătatea. Am lăsat la urmă cel mai important motiv pentru renunţarea la fumat, efectele pozitive asupra sănătăţii, dobândite prin renunţarea la fumat, apar la un interval scurt de timp. După renunţarea la fumat în primele 20 de minute scade ritmul cardiac şi tensiunea arterială, după 12 ore nivelul monoxidului de carbon din sânge ajunge la cote normale, între 2 săptămâni şi 3 luni circulaţia sângelui şi funcţiile ficatului se îmbunătăţesc, după 9 luni cilii din plămâni îşi desfăşoară activitatea normal, funcţiile plămânilor ajung la capacitatea normală, după 1 an riscul apariţiei unor afecţiuni cardiace scade la jumătate, după 10 ani riscul de a dezvolta cancer pulmonar scade la jumătate comparativ cu riscul unui nefumător şi abia după 15 ani riscul apariţiei afecţiunilor pulmonare este acelaşi cu cel al unui nefumător. Renunţând la fumat înainte de 30 de ani, îţi reduci cu peste 90% riscul de boală care poate fi atribuită tabagismului.

Au apărut o gamă variată de aplicaţii pentru Android care să te ajute să renunţi la fumat. Acestea ţin evidenţa zilelor fără tutun, numărul ţigărilor nefumate, banii economisiţi, te informează asupra efectelor pozitive asupra sănătăţii, etc.. Printre cele mai cunoscute sunt:

QUIT SMOKING – QUIT NOW!

SMOKE FREE, STOP SMOKING

GET RICH OR DIE SMOKING

 

Ştiu, eliminarea dependenţei de fumat este o misiune într-adevăr dificilă însă nu e moment mai bun decât prezentul să începi acest proces. Beneficiile după cum vezi sunt enorme!

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*