Actualitate, Economie, Politică

Primăria Reşiţa creşte subvenţiile către RO-A-TIR în cascadă. De la 200.000 la 250.000, respectiv 400.000 de lei/lună în mai puţin de o săptămână!!!

Marţi (26.09.2017) subvenţia acordată de primăria Reşiţa societăţii care realizează transportul în comun a crescut de la 200.000 de lei/lună la 250.000. Acest lucru se va realiza prin decontarea biletelor gratuite oferite pensionarilor cu pensie mai mică de 800 de lei/lună la preţul de 2 lei şi nu la preţul de 1,40 lei, aşa cum se realiza până acum.  Deci plătim mai mult pentru aceleaşi servicii!!!

Azi (02.10.2017) valoarea subvenţiilor a crescut de la 250.000,cât erau săptămâna trecută, la 400.000 lei/lună. Mai mult, primăria garantează că va plăti această sumă chiar şi în cazul în care valoarea biletelor subvenţionate nu o acoperă.

 

De ce sunt reşiţenii obligaţi să plătească atâţia bani firmei RO-A-TIR?!?

Explicaţia este pe cât de simplă, pe atât de incredibilă. Contractul încheiat între firma de transport şi municipalitate a expirat începând cu data de 15.08.2017. Chiar dacă Consiliul Local Reşiţa a votat încă din luna august un proiect de hotărâre prin care era adăugat un act adiţional contractului prelungindu-l până în luna ianuarie 2018, reprezentanţii RO-A-TIR nu l-au semnat nici până în ziua de azi. Absurd este faptul că dacă primăria ar fi suspendat contractul în 14 septembrie, cu o zi înainte de a expira, firma ar fi fost obligată să asigure, în anumite condiţii,  transportul în comun pentru o perioadă de cel mult 6 luniÎn momentul de faţă operatorul poate suspenda serviciile în orice moment doreşte, neexistând nici un contract în vigoare!!!

 

Şantajul asupra autorităţilor locale funcţionează şi nu sunt semne că se va opri!!!

Cu toate că RO-A-TIR a obţinut în doar şase zile dublarea subvenţiilor, de la 200.000 la 400.000, acestea reprezintă doar vârful aisbergului. Societatea a solicitat primarului să semneze procesele verbale de predare-primire pentru 2 autobuze şi 2 staţii de transformare, obiecte care nu mai există în realitate. Primarul, Ioan Popa, a declarat că a acceptat solicitările datorită faptului că valoarea lor de inventar în contabilitatea primăriei este 0. Acesta nu a fost atât de relaxat când a povestit de penalităţile în valoare de 1,7 milioane de lei solicitate de firma de transport, valoare care nu coincide cu evidenţele contabile ale primăriei. Pentru 400.000 de lei din cei 1,7 milioane există chiar şi o hotărâre judecătorească care precizează că solicitarea este nelegitimă obligându-l pe primar să accepte posibilitatea să scoată banii din propriul buzunar, în cele din urmă, dacă va plăti aceste sume. 

 

Ioan Popa are „Sabia lui Damocles” deasupra capului!

Foarte probabil primarul Resitei a crezut că Mayr, proprietarul RO-A-TIR, va putea fi trombonit să menţină transportul în comun până în luna ianuarie, chiar dacă datorită neglijenţei/incompetentei acesta a expirat în 15 septembrie. În 26 septembrie a primit primul duş rece, moment în care probabil a realizat situaţia critică în care s-a ajuns. Acesta a primit la ora 10:30 un telefon din partea reprezentanţilor RO-A-TIR pentru a-l anunţa că vor suspenda transportul în comun începând cu ora 12:00!!! 

Ioan Popa a declarat că imediat a început să-şi imagineze sute de oameni, copii care ies de la şcoală, în staţii aşteptând autobuze care nu vor veni. Imediat acesta a convocat comitetul de forţă majoră însă acesta nu a propus nici o soluţie salvatoare, drept urmare acesta a cedat solicitărilor companiei. Acelaşi lucru s-a întâmplat probabil şi azi. În cazul în care reprezentanţii RO-A-TIR ar decide suspendarea bruscă a serviciilor singura soluţie ar fi ca responsabilul desemnat pe raza oraşului să ignore ordinul şi astfel reşiţenii să fie anunţaţi cu câteva zile înainte că transportul în comun să fie sistat, asta până când persoana respectivă va fi înlocuită.

14 luni a avut actuala conducere să găsească o soluţie pentru transportul în comun, indiferent dacă soluţia aleasă ar fi fost să internalizeze acest serviciu sau să îl scoată la licitaţie pentru a aduce alt operator. Toate economiile realizate pe spatele pensionarilor prin reducerea subvenţiilor vor fi înapoiate înzecit firmei de transport!!!

Următoarea zicală populară se potriveşte de minune :

 Cine nu cască ochii, deschide punga!!!

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*